Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe voorkom ik dat met schrijven mijn hand onder de inkt zit?

Als ik woordjes onder elkaar schrijf om te leren voor een taal en naar de volgende regel ga zit mijn hand altijd onder de inkt. Ik ben rechtshandig. Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Je zou een papiertje onder je hand kunnen leggen.
Verder de vraag: met wat voor pen schrijf je? Welk deel van je hand zit onder de inkt? Als je vingers onder de inkt zitten, kun je proberen je pen wat verder van de punt vast te houden.
Zit de zijkant van je hand eronder, dan schuif je kennelijk met je hand over het geschrevene, wat eigenlijk best bijzonder is bij iemand die rechtshandig is. Schrijf je misschien met een "krompoot?" Dan heb je je hand boven datgene wat je schrijft. Bij linkshandige mensen komt dit vaker voor dan bij rechtshandige mensen.
Je zou ook kunnen proberen je papier schuin te leggen. Even uitproberen wat voor jou werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meest heldere en volledige antwoord, mijns inziens, dus van mij een plus ;)
Door je blaadje te kantelen, dus de bovenkant van je blaadje naar links draaien. Je gaat dan wel schuiner schrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een pen gebruiken die sneller droogt, ik gebruik een pen waarmee het inkt gelijk in het papier trekt of opdroogt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding