heb je aardrijkskunde of natuurscheikunde nodig om dokterassisten te worden ?, wat is belangrijker.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aardrijkskunde lijkt me volkomen onnodig om doktersassisent te worden. Dat zit ook altijd in de niet-natuur vakkenpakketten. Om de zorg in te gaan moet je wel natuur/scheikunde volgen.

Antwoorden (1)

Handig is om aan te geven op welk niveau je nu zit.

Doktersassistent is een MBO4 opleiding en daar kun je naar toe als je een overgangsbewijs hebt naar Havo4 of hoger.

Als je nu op het vmbot zit hebben ze het vooral over 'relevante vakken' en dat zou zijn:
één van de vakken natuurkunde, scheikunde, wiskunde of biologie.

Aardrijkskunde is nergens voor nodig, biologie is wel heel handig. Natuur/scheikunde is niet zo van belang als je maar biologie hebt.

Je kunt er ook naar toe na een mbo3 opleiding en dan stellen ze al helemaal geen eisen meer qua vakken maar het ligt wel aan waar je de opleiding wilt doen en of het BOL of BBL wordt.