Wegens omstandigheden moeten stoppen met een opleiding,waar kan ik deze nu alsnog afmaken?

Wegens omstandigheden ben ik in februari gestopt met de opleiding tot mbo verpleegkundige. Ik zat al in mijn laatste jaar en had nog 5 maanden voor de boeg. Nu heb ik van alle jaren alle cijfer lijsten,certificaten en bewijzen van school gekregen dat ik zover ben gekomen. Alleen mis ik de laatste 5 maanden. Zou nog een stage moeten lopen en mijn eind onderzoek nog moeten doen en dan zou ik klaar zijn.
Waar zou ik voor deze laatste vijf maanden terecht kunnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Terug naar je oude school en het hun vragen! Het is pas twee maanden geleden!

Antwoorden (2)

Met MBO-v heb ik geen ervaring. Zelf heb ik de HBO-V gedaan.

Mijn ervaring op het HBO is dat je halverwege het jaar kan afstuderen, dan zal je dus ook voor de tijd dat je ingeschreven staat bij school (dus ook tijdens stage) collegegeld moeten betalen.

Ik denk dat je dit het beste met je oude school kunt opnemen en een gesprek aangaan met je mentor/decaan. Die kan jou vertellen hoe jij je diploma alsnog kunt behalen zonder dubbel werk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt halverwegen schooljaar instromen of versnelt traject volgen soms ook via de bbl weg