Wordt je minder snel aangenomen na een (volledig NVAO geaccrediteerde HBO Bacherlor) thuisstudie?

In juli studeer ik af en hoop dan te beginnen met de HBO Bacheloropleiding HRM/P&O.

Ik wil sowieso een thuisstudie volgen, dat gaat nooit veranderen. Naar school gaan behoort voor mij niet tot de mogelijkheden. Op een zeer enkele (.... maandelijkse) bijeenkomst na dan.

Maar ik ben wel benieuwd of mijn diploma wel serieus genomen gaat worden op de arbeidsmarkt.

Meest waarschijnlijk op dit moment:
(dus níét de klassikale variant)

http://www.nti.nl/hbo/volledige-hbo-opleidingen/hbo-personeelsmanagement/

Toegevoegd na 3 minuten:
Bachelor, excuses

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Doordat je een thuisstudie volgt weten werkgevers vaak niet met wat ze precies te maken hebben. Bij een instantie weten ze meteen van, oh die komt daarvandaan dat zit wel goed. Dat is de reden waarom ze vaak meer vertrouwen hebben in voltijdse studenten van een instantie.
Betekend niet dat als je jezelf goed kan neerzetten dat je dan niet aangenomen wordt maar om antwoord op je vraag te geven: ja.

Maar laat je daar zeker niet door ontmoedigen, het ligt natuurlijk ook maar net aan de manier waarop je jezelf profileert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als jij je thuisstudie volgt bij een gerenommeerd instituut zoals bijvoorbeeld het LOI en je slaagt daar is het diploma dat je bezit net zoveel waard als een diploma van een voltijds opleiding.

Bedenk wel dat je bij een instituut zoals het LOI deelcertificaten kan behalen die enkel aangeven wat je al bereikt hebt, bij het behalen van voldoende deelcertificaten zijn deze in te wisselen tegen een volwaardig diploma dat geaccepteerd wordt in de gehele maatschappij.