Waar kan ik vinden hoe je een e-mail opstelt?

Ik moet voor nederlands de indeling van een email weten. zoals tenaamstelling, cc etc. Waar kan ik dit vinden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Hm.. Ik hou er niet van je huiswerk te doen.

Je hebt het hier over 'webiquette' voor email. Oftewel: De etiquette van het web. Je komt dan al snel uit op sites als deze: http://www.akamarketing.com/email-formatting.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt vast zelf toch wel een emailaccount? Bekijk eens goed hoe het maken van een email daar werkt. Weet je vast al, alleen moet je nu nog proberen het proces onder woorden te brengen. Dat is waarschijnlijk ook het doel van de opdracht voor Nederlands; iets ogenschijnlijk doodnormaals goed omschrijven.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik moet een e-mail opstellen.. tenaamstelling
cc
onderwerp
attachement etc maar ik weet de volgorde niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgorde is afhankelijk van het e-mailprogramma. Kijk toch gewoon even naar je eigen (hotmail/gmail) mail, dan kun je verder lijkt me.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De from, to, cc, bcc, onderwerp zitten in de header. Binnen de header is er geen vast afgesproken volgorde. Een attachment is een van de parts van een multi-part body.
Onderstaande links zijn de specificaties van hoe je een e-mail opstelt, uitgewerkt tot op het allerlaatste bitje.

http://tools.ietf.org/html/rfc822
http://tools.ietf.org/html/rfc2049

Maar waarom ze dit bij Nederlands vragen is me een raadsel.