Ik kan nog maar 20 maanden studiefinanciering ontvangen van DUO (IB groep). Hoe moet ik daar een opleiding van volgen?

Als een opleiding 3-4 jaar is dan moet ik sowieso 2 jaar alles gaan betalen. Deze opleiding die ik af heb gemaakt is namelijk niet het vak wat ik uit wil oefenen in de toekomst.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem even contact op met de IB. Ken iemand die met dezelfde situatie zat. Er is een verschil in het ontvangen van een beurs en het aangaan van een lening. Dat laatste kan langer. Betekent wel dat je een hoge schuld opbouwt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een dikke schuld van IBgroep heb ik dus weinig zin in haha. En het feit dat als ik een jaar blijf zitten dan zal ik nog langer moeten lenen.

Antwoorden (2)

Het ligt aan je omstandigheden; welke vaste lasten heb je? Heb je een vast inkomen? Kun je die eventuele baan behouden met je studie? Hoe en waar woon je? (Woon je thuis of uit huis, i.v.m. hoogte van de stuf)

Want van 20 maanden studiefinanciering kan ik niet meer maken.. Je kan het opsparen als je alle andere kosten door andere middelen weet te onderhouden..

Als je wilt kun je altijd een studie volgen. Het ligt er maar aan hoeveel je er voor over hebt.. het hoeft niet allemaal vanuit de overheid te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan bij DUO ook lenen voor een aantrekkelijk rentetarief (zo aantrekkelijk dat je 2 jaar geleden winst maakte wanneer je het op een spaarrekening zette).
De lening betaal je naar draagkracht terug na je studie.