Kan je van havo theoretisch naar vwo?

Als je in de eerste havo theoretisch hebt, kan je dan in de tweede vwo halen
als je goede punten haalt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Ja, dat kan. Want ik ben er zelf het bewijs van. Aan het eind van de brugklas werd bij voorkeur Havo geadviseerd. Maar door stevig aan te poten is het mij toch gelukt om zonder doublure het VWO-diploma te behalen.
Amadea
10 jaar geleden
Je bedoelt volgens mij dat je in een mavo/havo brugklas zat en nu vraag je je af of je, als je naar VWO2 gaat je dan wel goede punten kunt halen.

Het probleem is dat je waarschijnlijk een beetje stof gemist hebt omdat je niet in een havo/vwo brugklas zat. Op zich begint iedereen weer bij nul na de zomervakantie en je zult wellicht een beetje basis missen maar als je goed oplet in de les en thuis je maakwerk goed bij houdt en op tijd begint met leren moeten die gaten niet opvallen en ben je daarover heen met de herfstvakantie.

Vanaf het begin dus wel heel goed en hard werken en niet te makkelijk denken dat het wel lukt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bij ons op school is dit mogelijk en krijg je extra hulp om de stof die je niet gehad hebt in te kunnen halen maar dit is niet bij iedere school zo als ik jou was zou ik dit op de school waar je zit zelf vragen of ze dit ook aanbieden maar in principe zou opstromen naar vwo moeten kunnen.