Hoeveel fouten mag je gemiddeld maken bij de citotoets voor vwo?

Mijn dochter is met de proef citotoets bezig. Ze heeft geen idee hoeveel fout je ongeveer mag maken voor havo of vwo. Ze maakt de toets van 2011 op school.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.9K
Amadea
10 jaar geleden
Het gaat er niet om hoeveel fouten je maakt. De bedoeling is dat er inzicht wordt verkregen in de mogelijkheden van de leerling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het gaat er wel om hoeveel fouten je hebt als je naar een bepaalde school wil die nu eenmaal een bepaalde cito uitslag eist en die zijn er....

Het beste antwoord

Het is niet vast gelegd wat je moet halen voor VWO of voor HAVO, elke middelbare school heeft daar zijn eigen eisen voor en samen met het advies van de leerkracht kan dat nog weer anders uitpakken.

Als we het andere antwoord nemen als uitgangspunt heb je dus 545 nodig voor VWO en in de toets van 2013 (dit kan elk jaar zo 3 antwoorden verschillen) moest je daarvoor 168 vragen goed hebben, in 2012 171.

Voor de 538 had je in 2013 148 goede antwoorden nodig en in 2012 151.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je de overige cijfers wilt nakijken: google op "Terugblik en resultaten 2013 Eindtoets Basisonderwijs', open de bovenste link (pdf) pagina 5.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tuurlijk een minnaar terwijl dit gewoon het enige mogelijke goede antwoord is.
Het andere antwoord is weg, de gegevens die daar in stonden gingen over hoeveel je gemiddeld moet halen.