Bestaan er serieuze initiatieven om informatica een verplicht vak te maken op de middelbare school?

9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Er komt geen verplicht schoolvak Informatica. De bal ligt bij de scholen. Welke scholen, schoolbesturen en instellingen willen zich profileren als 21ste-eeuws of als voorlopers door Informatica in hun pakket aan te bieden? http://www.rijkwillemse.nl/574-schoolvak-informatica-noodzakelijk-maar-niet-verplicht.html

Het beste antwoord

Daar is nog niets van te vinden. Wel dat de verplichte rekentoets eraan komt.
Hoe je het vak informatica verplicht zou kunnen invoeren in het huidige bestel zou ik niet weten. Om een beetje niveau te krijgen zou je het 2 of 3 uur moeten geven in elk jaar. Dan zou er een ander vak uit moeten om de studiebelasting niet te verhogen. (Gym of zo, veel leerlingen zitten toch al op een sportclub. )
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gym is heel belangrijk voor kinderen in de groei en 'veel leerlingen' zijn nog steeds niet 'de meeste leerlingen', laat staan 'alle leerlingen'. Verder train je op een sport nogal eenzijdig, bij gym is het de bedoeling dat gevarieerd wordt.