Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Dat kan bij de nationale ombudsman. Je hebt echter weinig kans.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het over de man/vrouw zelf gaat (niet over zijn/haar beslissingen): in eerste instantie bij het bestuursorgaan. Dat is de organisatie waarvoor hij werkt (volgens mij altijd de gemeente).

Als hij iets strafrechtelijk fouts heeft gedaan (mishandeling e.d.) de politie.

Als de beslissing van een ambtenaar je niet aan staat: bezwaarschrift indienen bij de gemeente binnen 6 weken na de datum die op de schriftelijke beslissing staat.
(Lees meer...)
Computoon
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb over het functioneren van een leerplichtambtenaar ook eens een klacht ingediend, omdat hij ZIJN eigen regels niet juist hanteerde. Dat deed ik in Utrecht, bij het Klachtenbureau Onderwijs. Mijn klacht werd juist bevonden, de ambtenaar berispt. Daarna ging deze vrolijk door met het NIET JUIST hanteren van de regels. Ik lichtte het bureau weer in, en als antwoord kreeg ik dat zij slechts een oordeel vellen, maar er niet op toezien of dit oordeel uitgevoerd wordt. Leuk systeem hè?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding