In 1986.

De groepen 1 en 2 komen overeen met wat voor 1986 kleuterschool heette en de groepen 3 t/m 8 met de vroegere lagere school. De groepen 3 t/m 8 werden in die tijd aangeduid met klassen 1 t/m 6.

Toegevoegd na 19 uur:
Met dank aan Pelle voor de verfijning:
Wikipedia noemt 1986, in feite is de lagere school een in 1985 opgeheven Nederlandse onderwijsvorm.
Dus in augustus 1985 werd klas 1 al groep 3.
SimonV
9 jaar geleden
Thecis
9 jaar geleden
Ik weet het inderdaad nog. Ging je van klas 3 naar groep 6...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Was het niet het schooljaar 1985/1986?