Wat is een goede manier om een presentatie te geven over je opleiding aan ouders?

Ik doe de opleiding onderwijsassistente en ons onderwerp is de SLB-er.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.7K

Antwoorden (1)

Ik heb geen idee wat SLB wil zeggen.

Maar voor een presentatie over je opleiding zou ik zeggen doe het als elke presentatie.
je kan dan beginnen met je opleiding zelf eens kort te omschrijven.
Denk na over
Wie wat waar wanneer waarom hoe
En zo kom je aan een aantal vragen zoals

Wat is het doel ?
Wat moet je daarvoor kunnen ?
Welke weg moet je daarvoor afleggen ?
Hoe leggen we deze weg af ?
Eventueel een voorbeeld geven uit stage / dagelijks werk.
Als je deze vragen een na een kan behandelen, dan krijg je wel een omschrijving van je opleiding die een goed beeld geeft aan de anderen.

Als je dat dan nog eens kan verwerken in een leuke powerp. of de nodige foto's... erbij kan voorzien in de hand. Dan hebben je luisteraars ook nog iets leuks om te zien terwijl je naar je luisteren.