Als je in België leeft, volg je het best ASO. Welke richting specifiek doet er niet echt toe. In België zijn er uiteindelijk geen ingangsexamens voor rechten. Ik raad je wel aan om dan iets in de economie, Latijn of humane wetenschappen te doen. Als je rechten volgt krijg je namelijk veel maatschappij, economie, politiek en filosofie. Als je eens de uurroosters wilt zien, kan je een keer kijken naar de website van UGent.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
accordeonsimon
7 jaar geleden
Dank u wel

Andere antwoorden (1)

In Nederland heb je niet zozeer een verplicht profiel. Wel is een meer maatschappelijk profiel aan te bevelen. Dit omdat je veel te maken zult krijgen met allerlei maatschappelijke thema's. Je zou dan uitkomen op C&M of E&M.

Je kunt na het vwo overigens niet direct een opleiding tot advocaat volgen. Daarvoor moet je eerst een algemene opleiding tot jurist volgen; in Nederland is dat de opleiding Rechtsgeleerdheid of Nederlands recht. De bachelor duurt 3 jaar, de master 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En zo wordt je uiteindelijk advocaat:
https://www.advocatenorde.nl/257/studenten//veelgestelde%20vragen/zo-word-je-advocaat.html