Wat is moeilijker een Engels/Nederlands Havo examen met een norm van 2.0 of een Engels/Nederlands Vwo examen met een norm van 0.0?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De Norm is het aantal punten dat je al hebt zonder dat je goede vragen beantwoord hebt waarmee je punten verdient. Als het examen heel lastig is zullen ze de norm omhoog brengen, bijvoorbeeld naar 1,5. Je cijfer wordt dan het aantal behaalde punten (met de vragen) + 1,5, met een maximum van 10.

Als de toets makkelijk blijkt, zal de norm 0,0 blijven.

Met een hogere norm heb je dus minder goede antwoorden nodig om een 10 te kunnen halen.

Met een norm van 2,0 moet je om een tien te halen dus eigenlijk een 8 halen.

Begrijp je het nu?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik neem aan dat vraagsteller dat weet, maar je geeft geen antwoord op de vraag, namelijk welk examen moeilijker zal zijn.
tinus1969
7 jaar geleden
@Lies12, bij een lineaire puntentelling is een examen met een norm van 2.0 makkelijker te halen (43,75% goed = 5.5; bij een norm van 0.0 moet je 55% goed hebben voor een 5.5).