Kan ik 4 havo nog op een andere school doen ?

Ik heb vandaag een gesprek gehad met mijn mentor en hij zij dat blijven zitten geen zin heeft en dat ik me voor een mbo opleiding inschrijven maar de opleidingen die ik wil doen zijn vol kan ik 4 havo op een andere school doen? maar ik ben ook dus nooit blijven zitten dus ik zou nog het jaar kunnen over doen.

Toegevoegd na 7 minuten:
Want ik kan niet niet naar school gaan. En de opleidingen van ROC waar ik zou willen gaan zitten vol (zou ik dan havo kunnen doen op een andere school?) want ik wou in de eerste instantie al niet naar ROC en ik wou ook gewoon het jaar over doen maar mijn mentor wilt dat blijkbaar niet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.5K
Erna55
6 jaar geleden
De mentor zal je verteld hebben waarom je niet mag blijven zitten. Welk argument is daarvoor gegeven ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@erna55 hij zij dat ik voor veel vakken onvoldoende sta en dat mijn profiel niet bij me past dus wou ik eventueel van profiel veranderen en dat zei hij ook bij het vorig gesprek dat er eventueel naar een ander profiel kan worden gekeken en nu zegt hij dat ik moet kijken naar een mbo opleiding maar die ik zeg maar wil volgen zitten vol en ik wou sowieso al niet naar ROC

Het beste antwoord

Je mag gewoon je jaar over doen hoor, ook op een andere school! Wel moet je haast maken, want het is al juli. Kans is groot dat de scholen al dicht zijn en je in het nieuwe schooljaar met spoed moet inschrijven. Maar het kan niet dat je mentor dat tegen je zegt. Je bent nog nooit blijven zitten! Dus is het niet verplicht of nodig om een ander niveau te gaan doen. In principe moet je ook gewoon op je eigen school je jaar over kunnen doen. De meeste scholen stellen dat je max 2 keer mag blijven zitten en dan van school moet. De Onderwijsinspectie staat aan jouw kant en kunnen je helpen te zorgen dat je volgend jaar havo kan blijven doen. Heb je al met de rector, conrector, studiekeuzebegeleider of decaan gepraat? Deze staan eigenlijk allemaal boven je mentor. Desnoods kun je met je ouders naar de rector toe stappen. Mijn ouders hebben dat voor mij gedaan en toen kon ik gewoon op school blijven. Succes!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie en ik zal zeker naar mijn rector gaan!