Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een mbo opleiding psychologie waarmee ik kan doorstromen naar hbo?

Ik zit in de vierde van de havo, maar ik weet niet zeker of ik over ga naar de 5de. Misschien wil ik als ik het niet haal een mbo opleidig doen. Mijn plan was eerst op havo te halen, daarna hbo psychologie in leiden te doen en na 1 jaar doorstromen naar de universiteit in leiden. Is er een mbo opleiding en psychologie en kan ik dan nog steeds naar het hbo in leiden en daarna doorstromen naar de univeristeit?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, die is er niet. Psychologie is een universitaire opleiding. Wel zijn er een aantal mbo-opleidingen die psychologie als onderdeel hebben, of die een certificaat psychologie aanbieden, maardat zijn dus geen volwaardige mbo-diploma's. Zie bijvoorbeeld onderstaande link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is er ook geen mbo opleiding waarmee ik kan doorstromen naar het hbo?
MarBet
6 jaar geleden
Met een mbo opleiding op niveau 4, bijvoorbeeld in de sector welzijn, kun je wel doorstromen naar hbo. Daar ben je 3-4 jaar mee bezig. Daarna kun je dan na 1 jaar hbo alsnog naar de universiteit. Ik weet niet waarom je misschien niet overgaat, maar als je nu moeite hebt met de havo, is het misschien wel wat ambitieus om dan zo snel door te willen naar de universiteit. Je kunt ook kiezen voor volledig hbo en dan via een schakelprogramma doorstromen naar een universitaire master.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding