Kan ik binnen mijn functie bepaalde taken weigeren?

ik ben bijna overspannen van een bepaalde taak die ik als onderwijsassistent uitvoer. Hiervoor heb ik ook de bedrijfsarts achter me staan. Toch eist mijn werkgever dat ik na de zomervakantie dit weer ga doen, of dat ik een outplacementtraject ga volgen. Advies van de bedrijfsarts was: in gesprek gaan met werkgever om te zoeken naar andere taken binnen of buiten de organisatie. Dus dat doen ze. Maar kan dit? Ik wil heel graag hier blijven werken, maar die ene taak niet meer doen. Zij zeggen dat dat niet kan.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K
ronron1212
5 jaar geleden
Nee je kan niet zo maar een taak binnen je functie weigeren.
Erna55
5 jaar geleden
Er is één taak waar je bijna overspannen van raakt.
Wanneer dit een normale taak is binnen je functie, dan kun je deze niet weigeren.
Is het omdat je deze taak niet voldoende beheerst ? Probeer dan hiervoor extra scholing of oefening te krijgen.
Is het omdat
tinus1969
5 jaar geleden
Om wat voor taak gaat het ongeveer? Ik vind veel andere antwoorden nogal kort door de bocht; en weinig pragmatisch. Werkgever moet in het kader van re-integratie, arbo etc ook wat moeite doen voor jou.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
de functie-omschrijving is zo breed daar vallen ontzettend veel taken onder. Ook is het zo dat er onderwijsassistenten wel andere taken vervullen binnen dezelfde organisatie. Zij hebben precies dezelfde functie omschrijving als ik. Ik heb gewoon de pech ooit met die taak te zijn begonnen en die anderen met andere taken.

Antwoorden (1)

Als u bent aangenomen in die functie met dat takenpakket moet u die functie ook blijven vervullen.
Uw werkgever heeft dus het recht outplacementtraject op te starten daar u niet meer kunt voldoen aan de functie-eisen.