Hoe en waar kun je een klacht indienen over het gedrag van een uitzendkracht?

En wordt daar intern dan ook iets mee gedaan? Het betreft schending van de privacy van medewerkers.
Foto's gemaakt van medewekers en deze gewist ondanks verzoek daaromtrent. Naam gebruikt van medewerkers om email adressen aan te maken buiten de organisatie.
Sorry ik bedoel dus NIET gewist.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Schending privacy is een breed begrip; wat die uitzendkracht gedaan? Foto’s online gezet? Klantenbestand gelekt?

Antwoorden (1)

Je moet in ieder geval contact opnemen met het uitzendbureau van de uitzendkracht.
Het uitzendbureau is n.l. verantwoordelijk voor de "kwaliteit" van zijn uitgezonden mensen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
tinus1969
4 jaar geleden
Min: Het is maar de vraag of vraagsteller dat zelf moet doen. Communicatie met uitzendbureau hoort via werkgever/HRM te gaan. Vraagsteller hoort hierover met leidinggevende te overleggen -die is verantwoordelijk voor veilige (ook privacy-veilige) werkplek. Verder; uit andere vragen blijkt dat vraagsteller afstevent op een arbeidsconflict met zijn werkgever. In dat geval:
-beperk je tot klachten over zaken waar je zelf last van hebt
-pick your battles
-klaag alleen als je objectief bewijs hebt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Uit vorige vragen blijkt dat de werkgever van de vrager uit is op een arbeidsconflict.
zie een antwoord van Computoon:
Maar gezien je vele vragen op dit punt denk ik dat de werkgever erop aanstuurt dat je zelf ontslag neemt. Niet doen. Voor mij is uit je vragen duidelijk dat de werkgever van je af wil. Advies: schakel juridische hulp in. Niet mee wachten. En ga intussen op zoek naar ander werk.
Vragensteller mag zijn ongenoegen aankaarten bij uitzendbureau, is hij vrij in. Hoeft niet per se via Human Resource Management. Heeft niet ieder bedrijf. Naar personeelszaken stappen kan ook.