Kan ik een tussenjaar nemen als ik 17 ben en na de zomer een andere opleiding ga doen?

Momenteel doe ik de opleiding Manager Transport en Logistiek, maar na de zomer ga ik een andere opleiding doen momenteel ben ik nog 17 dus dat is het probleem. Is er enige mogelijkheid dat ik dit halve jaar dan een “tussenjaar” neem?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
MarBet
3 jaar geleden
Heb je ook gekeken of de opleiding in februari ook een instroommoment heeft? Dan zou je direct kunnen starten.

Antwoorden (1)

Dat hangt af, of je al een startkwalificatie hebt. Een startkwalificatie is een mbo (niveau 2 of hoger), havo of vwo diploma. Heb je geen startkwalificatie, dan is een tussenjaar niet mogelijk. Tenzij je dit doet in de vorm van een studiejaar in het buitenland of iets dergelijks of een werken en lerentraject. In deze tijd van Corona is dat echter allemaal lastiger te regelen.
AlphaLimaSierra