Welk vakkenpakket is het handigst voor een baan in de mode?

hoi,
ik zit in 3VWO en moet mijn vakkenpakket/profiel kiezen. Ik heb gekozen voor NG dus scheikunde en bio (met wiskunde B, aardrijkskunde en tekenen) ik wou altijd iets doen met planten of dieren, maar nu zit ik erover te denken om iets in de mode te doen. ik wil bijv modeontwerper worden. Kan dit met mijn vakkenpakket dat ik nu heb gekozen? of moet ik het wat aanpassen? en als laatst welke vakkenpakket past het er beste bij? bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Ritsuka
3 jaar geleden
Vraag je mentor
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wat voor mode-opleiding op HBO nivo wil je volgen?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Kijk eens bij diverse modevakscholen of design hogescholen

Antwoorden (1)

Het is een creatief beroep waarbij C&M en E&M wellicht beter aansluiten dan N&G of N&T. Maar als je op grote schaal kleding wil produceren bijvoorbeeld, dan zijn de bètavakken weer handiger. Als het puur gaat om het ontwerpen denk ik dat je het best C&M kunt kiezen.