Hoe kies je iemand om te gaan interviewen?

Ik heb op school een profielkeuzeweek en ik moet een student/beroepsbeoefenaar waarvan ik hun beroep/studie interessant vind gaan interviewen, maar ik ken niemand met dat beroep (ik vind biomedische wetenschappen, de farmacologie en gewoon alles in die richting interessant). Hoe kan ik iemand met zo'n beroep vinden?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
tinus1969
2 jaar geleden
Oproepjes op social media?
SentWierda
2 jaar geleden
Natuurlijk kun je genoeg mensen vinden die voldoen aan jouw vraag. Wil je iemand interviewen over farmacologie, benader eens een of meer apothekers.
tinus1969
2 jaar geleden
at voor school zit je nu? VWO? Je zoekt inderdaad iemand die universitair opgeleid is?

Antwoorden (2)

Via een universiteit of een studentenvereniging kan je zo iemand vinden. Informeer bij de faculteit van jouw keuze naar hoogleraren of universitair docenten die je kan interviewen of vraag naar de studievereniging van de studie van jouw keuze. Of men mee wil doen aan jouw interview, dat merk je vanzelf, maar veel mensen praten graag over hun werk of hun studie.
.
Er is overigens een verschil tussen een studentenvereniging en een studievereniging. Een studentenvereniging is met name gericht op het verbeteren en stimuleren van de sociale contacten tussen studenten, meestal van verschillende studies van verschillende faculteiten. Een studievereniging is met name gericht op het ondersteunen van studenten van slechts een studie of faculteit bij hun studie. Je kan naar mijn idee dus het beste contact opnemen met een studievereniging, niet als eerste met een studentenvereniging.
Toegevoegd op 19 januari 2022 22:19: tekst
Antoni
2 jaar geleden
Hi Fioonaa,
Je zou ook aan je apotheker kunnen vragen of zij/hij een interview wil geven. Dat is misschien iets laagdrempeliger.
Waarschijnlijk was je zelf ook al op het idee gekomen, maar er is een beroepsvereniging: de NVFKB. Mogelijk dat je daar een geschikt iemand vind die je kan interviewen. Ik hoop dat je hier iets mee kunt
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Inderdaad, vraag de dichtstbijzijnde apotheker(s). Je zult versteld staan hoeveel positieve reacties zo'n verzoek oplevert.
Zo'n verzoek heb ik nogal eens gehad en het is interessant/boeiend met bevlogen jonge mensen van gedachten te wisselen over jouw vakgebied en tips te geven vanuit je eigen ervaring.