Welke hogeschool is beter?

De hogeschool van Rotterdam of die van Utrecht? Op dezelfde manier dat de beste universiteit van Amerika Harvard is, die van Engeland Cambridge. Welke hogeschool is de beste van de twee? Welke levert de meest kundige personen af.

2.5K

Het beste antwoord

Volgens de keuzegids is Rotterdam beter. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle opleidingen van Rotterdam beter scoren. Wellicht is een bepaalde opleiding in Utrecht veel beter.

De keuzegids bestaat onder andere uit de resultaten van de Nationale Studenten Enquête, die elk jaar door studenten wordt ingevuld.

Ranking grote hogescholen:
1. Avans Hogeschool
2. Windesheim
3. Hogeschool Leiden
4. NHL Stenden
5. Fontys Hogescholen
6. HAN University of Applied Sciences
7. Hogeschool Rotterdam
8. Saxion
9. Hanzehogeschool Groningen
10. Hogeschool van Amsterdam
11. De Haagse Hogeschool
12. Hogeschool Utrecht
13. Hogeschool Inholland
SimonV
2 jaar geleden
Misterbluesky
2 jaar geleden
Beste Simon, bedankt voor het antwoord. Vanuit een objectief oogpunt, Bouwkunde in Rotterdam of Built Environment in Utrecht. Welke scoort het beste?
SimonV
2 jaar geleden
Rotterdam wordt beter gewaardeerd (3.4 tegenover 3.2).
https://www.studiekeuze123.nl/studie-in-cijfers/22OJ/34263
https://www.studiekeuze123.nl/studie-in-cijfers/25DW/39280