Wie kent het leesplankje 'Jaap, bal, fik... etc."? waar/wanneer werd dit gebruikt?

foto volgt..
Is dit plankje iets waard?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het orgineel is meer waard dan het "namaak".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hey, ineens verplaatst...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hadden vroeger 'Bas en Toos en Joep de Poes'!

Het beste antwoord

Het is een simplex leesplankje. Volgens mij geen officiële methode en komt uit de jaren 70. Een soort variant op de eerdere Aap noot mies methodes van Hoogeveen. De eerste methodes richten zich vooral op klankwoorden, de latere meer op normaalwoorden. Een overzicht over leesplankjes staat ophttp://www.leesplankjes.com

Simplex maakt sinds 1945 puzzels en ander speelgoed in Aalst. Vanaf 1952 in een fabriekje in de Gestelsestraat. Tegenwoordig wordt het speelgoed in China gemaakt.

Het Waalres museum heeft nu een tentoonstelling over Simplex (tot 19 september 2010).

Het leesplankje dat je nu mogelijk bezit is iets voor de verzamelaar. De prijs ligt tussen de 4 en 8 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een duidelijk plaatje ervan, ja, dat is ém.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoop dat je ook wat aan het antwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel som, dankje!

Andere antwoorden (1)

Op Marktplaats te koop voor 7,50.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
ook of het iets waard is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
beide.
ben benieuwd waar en wanneer het gebruikt werd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nelly3: ik zag het idd ook op mp voor 7,50