Zijn er opleidingen op hbo waar je niet veel in projectgroepen moet werken?

HBO is project/praktijkgericht onderwijs. Je moet kunnen samenwerken want anders kun je niet goed functioneren in het bedrijfsleven. Dat snap ik. Maar er wordt soms zoveel in projectgroepen gewerkt dat het niet meer leuk is.

Bijv. bij economische opleidingen staat project onderwijs centraal vind ik, je hebt niet zoveel tijd om te leren voor tentamens of huiswerk maken want je bent bezig met project en andere groepsopdrachten van het blok(periode).

Ik ben een persoon die samenwerkt als het moet, maar werkt liever alleen of in tweetal als ie de keuze heeft. Dat betekent niet dat ik asociaal ben want ik heb wel genoeg vrienden en kennissen maar het is beter zo.

Door slechte ervaringen is het voor mij moeilijk om te wennen aan deze systeem van onderwijs. Ik wil MEER zelfstudie en MINDER werken in groepen.

De vraag is natuurlijk, kan dat? Zijn er opleidingen waar je nauwelijks, of tenminste niet veel in projectgroepen moet werken? En in welke onderwijs instellingen kun je deze opleidingen volgen?

Misschien ben ik een van de weinig mensen die dit probleem hebben, maar ja...niet iedereen is hetzelfde.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (2)

Ga een LOI opleiding doen, dan kun je alles lekker alleen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien eens kijken of het LOI en soortgelijke instellingen iets te bieden hebben voor je?