Wat kan er gebeuren als je scriptie niet voldoende is?

Dus laten we zeggen, je doet een opleiding op de HBO en je zit in jaar 4 en je hebt je scriptie (afstudeeropdracht) geschreven maar het is niet voldoende, wat gebeurt er dan? Krijg je een herkansing? Moet je jaar 4 opnieuw doen? Of kan je niet meer je diploma halen?

Ik zit niet in jaar 4 maar ik vind het toch belangrijk om te weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (2)

Bij ons in het leerjaar is het destijds voorgekomen bij een vriend van mij. Hij kreeg te horen wat er niet goed was en kon die punten specifiek bijwerken.
Hij heeft zodoende 3 maanden vertraging opgelopen en is ipv eind juni pas in september afgestudeerd.

Je hoeft dus niet het hele 4e jaar over te doen, je moet alleen je scriptie aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Datzelfde verhaal zit ik nu middenin. Ik had afgelopen juni afgestudeerd kunnen zijn, maar met mijn scriptie wil het niet vlotten. Ik heb me dit studiejaar opnieuw ingeschreven en hoop in november klaar te zijn. Dan schrijf ik me uit en heb ik mijn diploma behaald.

Op je scriptie krijg je telkens feedback, je past het steeds aan, tot het wél goed is :)