Wat zijn alle schoolvakken die voor de havo aangeboden kunnen worden in Nederland? Je hoeft er geen examen in te kunnen doen.

Ik ga 1 of 2 uur Engels minder in de week doen en ga dan iets anders in de plaats van Engels doen, en wil graag de mogelijkheden weten. Het liefst een zo uitgebreid mogelijke lijst. Alvast bedankt ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

De lijst staat hier:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vakkenpakket#Havo

Echter, je kan beter je begeleider op school vragen want wellicht wordt niet alles aangeboedn.

Vrije vakken lijken het meest interessant, dat zijn:
* Aardrijkskunde
* Biologie
* Economie
* Filosofie
* Geschiedenis
* Informatica
* Kunst (algemeen, beeldende vorming, dans, muziek)
* Management en Organisatie
* Moderne vreemde taal
* Natuurkunde
* Scheikunde
* Wiskunde D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In je vraag zeg je: vakken die voor de havo KUNNEN worden aangeboden.
De vakken die Jelle noemt zijn bij bijna iedere school te volgen. Dit zijn de vakken die je als extra in je vakkenpakket kunt nemen, afhankelijk van je profiel.

Een aantal vakken die sommige scholen daarnaast nog aanbieden zijn:

Spaans,
muziek,
tekenen,
Bewegen, Sport en Maatschappij (BSM),
Natuur, Leven en Technologie (NLT),

De meeste scholen bieden dit soort vakken wel aan met de mogelijkheid om er examen in te doen, maar niet alle scholen zullen al deze vakken aanbieden Het beste wat je kunt doen is je oriënteren op de scholen bij jou in de buurt en kijken welke school een vak aanbiedt dat het dichtst bij jouw interessegebied ligt. Misschien is er op de school waar je nu op zit al een mogelijkheid die je erg ligt. Praat er eens over met je mentor of je decaan.