Hoe goed helpen "zandzakken voor de deur" bij een overstroming?

Komt er dan helemaal geen water meer binnen?
Of een beetje water binnen?
In het laatste geval: hoe lang duurt het dan voordat het waterpeil gelijk is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Heel vaak is de piek van het hoge water niet zo lang, als je dan het ergste water even buiten de deur kan houden, dan kan je het water dat er toch door komt met pompen of dweilen nog de baas.
Duurt het hoge water langer, dan komt het ook vaak via het riool het huis binnen, dan helpen zandzakken helemaal niet meer en loopt je huis gewoon vol.
Ook komt het op den duur via de fundering en langs ondergrondse leidingen naar binnen.
Maar is de piek van het hoogste water maar kort, dan kan je het met zandzakken aardig redden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Helemaal eens met eddijst.
Daarbij komt ook nog dat bij langdurig hoog water de zandzakken op den duur verzadigd zijn en het water er alsnog doorheen sijpelt.