Men die voor monetaire hervorming is, is tegen het huidige economische stelsel.

Hier een stuk uit een citaat van Bill Still die praat over monetaire hervorming. Ik zal het filmpje van zijn hele speech toevoegen!
"Monetaire hervorming rust op twee grote onschendbare peilers voor mij. De eerste is dat overheidsleningen verboden moeten worden. De tweede is dat banken moeten stoppen geld uit te lenen dat ze niet hebben."

Ook op wikipedia staat informatie over een monetair beleid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Simpel gezegd gaat dit over de veranderingen van de financiele situatie in een land (of groep landen). Dit kan van alles inhouden.
Denk bijv. aan de overgang naar de euro enkele jaren geleden. Dat was een grote monetaire hervorming.