hoe werkt het licht reizen en wat gebeurt er als het botst tegen een beetje stof of een gas molecuul?

zie vraag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ik neem aan dat je met reizen, het vervoeren van personen bedoeld. Dan is het antwoord; dat werkt nog niet.

Het is een theorie die nog nooit is uitgevoerd, maar waar ze wel ooit iets mee willen doen. Mocht het zijn dat het zover is, hebben ze dan wel oplossingen voor je vraag. Bijvoorbeeld een soort afstoot magneet die dergelijke botsingen voorkomt. Ander zal het denk ik catastrofale gevolgen hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met lichtsnelheid reizen is niets anders dan blijven versnellen totdat je de lichtsnelheid hebt bereikt alleen is dit niet mogelijk omdat je daar "oneindig" veel energie voor nodig hebt.
Mocht het wel lukken dan word je verpletterd omdat je eigen massa een tegenreactie opwekt, weerstand en die zal zo sterk zijn dat je het niet overleeft en als je een stofdeeltje raakt doet dat heel veel schade als je reist met die snelheid.

Theoretisch zouden we 99,99% van de lichtsnelheid kunnen benaderen.