Wie was of is de meest intelligente mens ter aarde?

Was het Einstein? Is het wellicht Stephen Hawking? Of komt er iemand anders voor dat predicaat in aanmerking?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke? Oja natúúrlijk; was ik effe vergeten Loenie;) Goed, dan stel ik de vraag opnieuw, speciaal voor jou. Wie was of is de meest intelligente mens ter aarde, afgezien van mijzelf? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel beetje subjectieve vraag hoor.. Wie bepaa
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ld de toetsings grenzen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Men.
rose
14 jaar geleden
Men? Oh, men! Engels voor mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee 'men" in het Nederlands. Ken je dat woord?
rose
14 jaar geleden
Zoiets vraagt men niet aan een dame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook een dame dus mag ik dat wel vragen ;-)
rose
14 jaar geleden
Ik gaf mijn antwoord in een demonstratie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus wat betekent het NL's men nu werkelijk?
rose
14 jaar geleden
Men komt van mennen, dat doe je met paarden die voor een wagen gespannen zijn.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (9)

Bill Gates.

Die is slim bezig geweest, en dat heeft hem kapitalen opgeleverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom 3x een -? Hij is tenslotte gewoon precies op het goede moment 'opgestaan'...
rose
14 jaar geleden
Dat maakt hem niet tot de intelligentste, toch? Of is succes ineens een meetinstrument voor intelligentie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Conan:
Hij is _echt_ niet de intelligentste... Je bankbalans heeft er geen zier mee te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als hij dat geld geërfd had, zou ik het helemaal met je eens zijn.
Het hoogste IQ gemeten bij een nog levende persoon is Kim Ung Yong. Met een IQ van 200 is-ie slim genoeg om bescheiden te mogen zijn…

De allerslimste man die ooit heeft geleefd was hoogstwaarschijnlijk William James Sidis. Hij had een IQ tussen de 250 en 300(!!).

.

Toegevoegd na 18 seconden:
http://fredgonn.web-log.nl/fredgonn/2007/08/slimpies.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK.

als IK het niet ben, wie anders?

Toegevoegd na 11 uur:
er bestaat niemand anders dan IK.

noemen jullie je niet allemaal IK?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikke; vraag maar aan Loenie.
rose
14 jaar geleden
Zet jullie IQ er eens bij, luitjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is die van jou Rose?
rose
14 jaar geleden
Hé, eh, ik roep niet dat ik de intelligentste ben. Als ik dat roep mag je naar m'n IQ vragen. Dus: papieren op tafel of keutel intrekken...
rose
14 jaar geleden
Hoewel ik het niet geheel met je oneens ben, Loenie, wil ik toch graag opmerken dat het vermogen om kennis op te slaan niet veel met intelligentie te maken heeft.
Leonardo da Vinci was op een aantal vlakken een genie; of zijn iq ook bijzonder hoog was weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is nooit 1 meest intelligent persoon ter wereld. Niet geweest en zal ook in de toekomst nooit zo zijn.

Intelligentie is nogal ingewikkeld. Niet alleen om te meten maar ook om te herkennen. Er zijn wellicht heel veel mensen met een zeer hoge IQ, die nooit zullen opvallen, dus zal men nooit precies weten wie echt het meest intelligente mens is.

Veel genieën schoppen het echt niet ver in de maatschappij. Een aantal vallen op omdat ze óf iets hebben uitgevonden, óf kunstenaar zijn óf veel geld hebben verdiend enz. enz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op haar 30e jaar had Nina Brink al een vermogen van tientallen miljoenen guldens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
rose
14 jaar geleden
Ik had op m'n veertiende al puistjes. (Doet ook niet ter zake)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer dat maar eens na te doen:))
rose
14 jaar geleden
Dat zegt niets. Dat iemand iets kan dat jij niet kan wil niet zeggen dat hij intelligenter is dan jij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn mensen die miljoenair zijn bij de geboorte maar dat is geen criterium voor intelligentie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft geld er in vredesnaam mee te maken?
Dat is niet te zeggen.

Daarvoor moet je eerst definiëren wat je in dit geval intelligentie noemt én hoe je het gaat meten.

Maar, aangenomen dat je de persoon met het hoogste IQ bedoelt, is het nog steeds niet vast te stellen, omdat lang niet iedereen een IQ test heeft ondergaan, en lang niet iedereen dezélfde IQ test.

Dus: te weinig input, antwoord onbekend.

Opvallend vind ik wel dat je Einstein en Hawking noemt, maar niet Dali of Picasso, of Bach. Of Plato. Of Wittgenstein.

Toegevoegd na 6 minuten:
Of Virginnia Wolf, Madame Curie of zo.
14 jaar geleden
Antwoordman
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij Richard P. Feynman. (1918-1988)

http://www.youtube.com/watch?v=AU8PId_6xec
http://www.youtube.com/watch?v=taEw97brZis&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=AHzbKrg2HIw&feature=related

luister de audio's; -Surely youre joking mr feynman
- genius
-perfectly reasonable deviations from the beaten track
-what do you care what other people think