Wat is de invloed van de zomertijd op de opwarming van de aarde?

Alles begint namelijk eerder te draaien in de ochtend. Denk aan het verkeer en fabrieken.
Ik zie het meer als een soort voorverwarmen elke dag.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
Ritsuka
3 jaar geleden
Of een fabriek nou om 6 uur of 7 uur start maakt niet uit. Hij draait evenveel uren op een dag.

Antwoorden (1)

De zomer- en wintertijd is iets wat wij zelf hebben uitgevonden. Kwestie van draaien aan de wijzers van de klok. De natuur zal zich daar helemaal NIETS van aantrekken. We verschuiven immers alleen maar de tijd RONDOM de aardbol. De opwarming van de Aarde zal dus niet worden beïnvloed. Wat hier nu vroeg begint zal aan de andere kant van de Aarde laat beginnen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
crispy
3 jaar geleden
Natuurlijk maakt het wel wat uit. Want de opzet is dat we in alle huishoudens in de avond een uur minder licht aan hebben, dus minder electriciteit verbruiken.
Minder verbruik is dus minder opwarming van de aarde.