Hoe kun je er voor zorgen dat je zelf energie opwekt thuis?

en dan niet met grote zonnepanelen of windmolens, maar gewoon iets wat je zelf eventueel in elkaar kan zetten of kan laten ontwikkelen,zodat je niet meer afhankelijk bent van de grote nutsbedrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens pers berichten zou er iets dergelijks bijna uit de onwikkelings fase zijn. De Bloom box is een nieuw soort brandstofcel, dat elektriciteit produceert door zuurstof in de lucht te combineren met elk soort gasvormige brandstof, zoals , gas en biogas. Een Bloom box zo groot als een dekenkist zou genoeg stroom leveren voor een woning. ..Helemaal zomaar uit de lucht vallen doet de energie dus niet.Het schijnen een soort brandstof cel achtige accu s te zijn waar zuurstof uit de lucht en het gas dus in de bloombox ,die bestaat uit een soort fijnmazig poreus net werk van sillicium celletjes bedekt met platina,langs stroomt.vandaar uit wordt elektriciteit opgewekt..Het enige wat je echt onafhankelijk maakt is zelf je warmte opwekken.Een simpele ouderwetse alles brander.......Niet milieuvriendelijk maar wel onafhankelijk van in iedergeval het aardgas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat bestaat nog niet. Er zijn wel verwarmingsketels met een ingebouwde generator, maar die zijn duur. Wat je wel kan doen is veel minder gebruiken. Spaarlampen en dat soort dingen. Maar een handig, goedkoop en compact systeem om energie op te wekken is er helaas nog niet. Helemaal los van het energie net dat moet je ook niet willen. Als je zelf energie opwekt, en je gebruikt even niets, dan kan je dat terug leveren aan het energiebedrijf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan heb je een eigen voorziening nodig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de oorlog zat mijn vader op de fiets in de huiskamer een electrisch lampje aan te trappen. Dan kon mijn moeder de kinderen in bad doen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat aan precies hetzelfde te denken... energie opwekken + lichaamsbeweging: 2 vliegen in 1 klap. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook+
als je een accu oplaadt d.m.v. een of twee dynamo's aangedreven door een fiets (hometrainer) dan kun je wellicht een kleine 12 volt TV op de accu laten draaien. Mooie uitvinding thuis trimmend TV kijken. Je hebt wel een deskundige nodig voor de praktijk van goede aansluitingen en goede dynamo's.