mag je een koelkast liggend vervoeren worden? Of loopt er dan vloeistof uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

er loopt geen vloeistof uit maar als je hem weer rechtzet moet je hem 24 uur laten staan voor je hem weer aanzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar de vragensteller geeft niet aan of het een nieuw model is of een oud model.
bij een oud model kan de koelvloeistof verdeeld zijn in kleine stukken in het systeem.
die 24 uur is nodig om die koelvlioeistof weer samen te laten komen tot een geheel.
Gelukkig zijn de moderne koelkasten hierop voorzien waardoor deze veiligheidsmaatregel eigenlijk overbodig is. Lees voor alle veiligheid de instructies voor transport in de handleiding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier een 2de koelkast staan die is al meer dan 15 jaar oud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij is al behoorlijk oud, dus ik hanteer gewoon de 24 uur. Dan weet ik tenminste zeker dat het lang genoeg is. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan hoor. Er loopt geen vloeistof uit.
Behalve een beetje vocht uit de koelkast zelf, maar als je hem goed schoonmaakt dan is er niks aan de hand.

Wel een halve dag rechtop laten staan voordat je hem weer aanzet.