Hoe werkt deze kaars?

Wij hebben een kaars in de vorm van een sneeuwpop waarbij op de verpakking stond geschreven": brand in verschillende kleuren.

Nou dat is echt waar, de kaars zelf is wit, ik zie alleen kaarsvet en een gewoon lontje en als je hem aansteekt verandert hij van kleur, net als zo'n lamp, elke 2-3 seconden, van blauw naar rood enz, het hele kaarsvet wordt een andere kleur.

Hoe kan dat nou??

amigo
13 jaar geleden
in: Wonen
2.4K

Het beste antwoord

Klopt.
Kijk maar aan de onderkant. Daar zit het Led-je. Vaak brandt de kaars op tot aan de laatse drie centimeter. Dan is het Led-je uitgewerkt.

Leuk gezicht hè, al die kleurtjes. Een paar jaar geleden heb ik zo'n kaars voor het eerst gezien en gelijk gekocht voor een paar kennissen. Iedereen was verrast, want het was echt iets nieuws. Nu zie je hem vaak. Maar 't blijft leuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Er zal een RGB led in zitten en een baterij:P
het is onmogelijk dat dit door een chem. reactie gebeurd en al helemaal niet zo snel.
op eenofandere manier wordt dit ingeschakeld als je de kaars aan steekt en dat laat je kaars van kleur veranderen:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er schijnt een ledje in te zitten. Verwacht van mij geen verklaring,hoe dat in zijn werk gaat, dat weet ik n.l. ook niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had vroeger ook een kaars die van kleur veranderde. Er zit aan de binnenkant vast een LED lampje. Waarschijnlijk brand de kaars ook niet heel lang, want dan zou de lamp verbranden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er een die flikkert als een echte kaars en ook nog 's avonds om 19.00 uur aangaat.