a4 dubbel vouwen
de vouw bij het pijltje leggen
perforeer
zet een het linker staafje van de perforator in het rechter gat in het papiertje en maak het zo dat er aan de kant van de a4 nog een gaatje komt voor de andere kan vica versa (precies andersom)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je de liniaal (als die er aan zit, die metalen schuif)op a6 of 888 zetten, dan doe het papier erin, prikt 2 gaten, draait het papier om en prikt de andere 2 gaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij werkt het prima, dan moet je even uitvinden hoe je liniaal wel moet staan, stop er een papier met 4 gaten in en stel de liniaal af.
Als je ook een bijpassende ringmap hebt, met 4 ringen, leg je het papier op de gewenste hoogte, maar niet tegen de ringen aan. De perforator zet je recht voor de twee onderste ringen, papier erin, en drukken. Perforator verschuiven en centreren voor de twee bovenste ringen, terwijl het papier op zn plek blijft. Nog een keer drukken, en klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn 2 gaats perforator heeft zo'n plastic schuifje, daar staat een raar tekentje op (is hij bijna ingeschoven) als je dat gebruikt zit je precies goed voor één set gaten voor 4 gats, dus prikken, papier omdraaien en nogmaal prikken

LET op: gaat alleen goed bij A4, is je papier iets kleiner zitten de gaten niet goed meer.

Maar als je zo'n schuifje hebt is het heel simpel
amigo
13 jaar geleden
Vouw het vel A4 dubbel en maak een hulpstreepje op 4 cm vanuit de vouw. Perforeer nu door de twee lagen papier en als je het vel open vouwt heb je 4 gaten. Belangrijk, het gat moet precies 4 cm uit de rug beginnen, dat moet je even uitmeten. Helemaal zuiver gaat je niet lukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
https://youtu.be/nFrLgBJatPo ,
Hier vindt je een goed uitleg