Hoe stop ik een mierenplaag in een appartement?

Hallo allen,

Ik woon op de eerste verdieping van een appartementencomplex. Ik heb een dakterras en vanaf daar komen er hordes mieren bij mij naar binnen in huis.

Ik heb zowel binnen als buiten al mierenlokdoosjes staan en ook heb ik buiten langs de rand van het huis al van dat steen poeder gestrooid. Vorig jaar heb ik het geprobeerd met koperen munten maar ook dat hielp niet. Ik probeer het huis zo schoon mogelijk te houden zodat ze niet worden aangetrokken. En toch lopen ze als grote colonnes achter elkaar door mijn huis.

Wat kan ik hieraan doen?

PS, ik heb 2 katten die in het huis en op het terras lopen. Dus gif strooien is volgens mij niet echt een oplossing.

Alvast dank.

Gr. Wouter

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
10.8K

Het beste antwoord

Voorkomt mieren. Spray azijn rond deuren, apparaten en langs andere plekken waar je ooit mieren gezien hebt.
fremar
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
klopt, zo ben ik ook ooit van mieren afgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat omdat ze niet van de geur houden of is het giftig voor ze?
Rieneke1
13 jaar geleden
het is een zuur, en ze verschrompelen en gaan dood als ze ermee in aanraking komen.
als je weet hoe ze binnenkomen, kan je daar een streepje azijn doen.
na een paar dagen blijven ze weg, en je hoeft niet hele nesten uit te roeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik gedaan. Maar werkt niet.

Andere antwoorden (4)

probeer de doosjes zo dicht mogelijk bij de nesten te zetten. de mieren nemen het gif dan zelf mee hun nest in aangezien ze alles delen. je roeit zo via een mier de hele kolonie uit. verder zijn er dure ongediertebestrijders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem heel doodgewoon WC-eend, daarin zit iets als mierenzuur, nooit meer "last"van mieren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze hebben een hekel aan ui, knoflook, peper, koffie en koper.
Af en toe mixen met wat water, ui en peper met de staafmixer en giet dat langs de deur.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mieren hebben (net zoals luizen en veel andere insecten) een bloedhekel aan knoflook.

Pureer een bol knoflook, meng dit met water en giet dit rond de boom. Dit verjaagt de mieren. De boom neemt volgens mij ook een deel van het knoflook op via de wortels, waardoor ook eventuele luizen verjaagd worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mieren kan je weg krijgen door wat bakpoeder te strooien bij de plek waar ze zitten, met een dag zijn ze voor maanden weg. En veilig voor kinderen.

De mieren nemen het mee in het nest en eten ervan; ze zullen allen sterven door uitzetting; dit werkt wel degelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb altijd geleerd om op de plek van het nest een flinke scheut (liter) kokend water te gooien. Natuurlijk zijn hier veel mensen op tegen, de mieren kunnen niet tegen heet water. Verder voor de deur waspoeder leggen. Mieren hebben een hekel aan veel verschillende sorten poeders, waspoeder is tegenwoordig niet meer giftig voor huisdieren kinderen en volwassenen, het ruikt frisser dan azijn en knoflook en je hebt minder mieren omdat het poeder een plakkerige werking heeft met een sterje geur waar de beestjes niet tegen kunnen. Succes!