Hallo, we willen een muur inkorten tussen keuken en woonkamer. Er ontstaat een geul van 60 cm in het laminaat. Iemand goeie tips om dit op te lossen?

Toegevoegd na 49 minuten:
De 60 cm staat inderdaad voor de lengte. De breedte is 12cm. Een drempel gaat niet want dan moet dat over de gehele breedte van 2.2 meter en we willen juist dat de laminaatvloer doorloopt. Het onderste gedeelte laten staan is misschien wel een idee ja!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Antwoorden (4)

Drempeltje plaatsen tussen de woonkamer en keuken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt speciale overgangsprofielen. Ze worden gebruikt om de overgang van bijvoorbeeld laminaat naar vloerbedekking mooi te verbergen. Te koop bij de bouwmarkten. Hoe breed is de geul? Is dat een behoorlijk brede kan je misschien ook een (extra) plank van het laminaat gebruiken en er die in verlijmen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben er vanuit gegaan dat de geul 60 cm breed is.
Zulke brede overgangsprofielen bestaan volgens mij niet. Maar inderdaad, het kan ook 60cm lang zijn. Dan is jouw advies het beste denk ik.
Je kan ook een laag stukje muur laten staan, daar een mooi plankje of tegels op aanbrengen, dan kun je daar een plant of iets dergelijks opzetten.
Visueel is de doorgang groter geworden zonder dat je de geul hoeft te dichten.
(Je hebt trouwens een vergelijkbaar probleem bij je plafond, daar heb ik geen vergelijkbare oplossing voor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laminaat erin leggen.

een paar puntjes daarbij:
Heb je nog laminaat over?
Kan je nog precies hetzelfde laminaat krijgen?
Kan je uit een ander stuk van de kamer een paar stukken weghalen? (bijvoorbeeld onder een kast, waarvan je zeker weet dat ie blijft staan of vervangen wordt door een andere.)

Is het kliklaminaat?
Dat is het makkelijkst: een deel loshalen en opnieuw leggen.
Is het verlijmd:
Iets lastiger: De stukken waar de geul zit heel netjes eruit slopen. In het ontstane gat andere delen plaatsten.
(dit is ook de manier om een deel in het midden van een vloer te vervangen.