Muis in huis wat nu ??

Zit een muis onder de kraan, in de keuken. Alle deuren goed afgesloten nu, wat kan ik nog meer doen, heb nu geen rattengif thuis..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vandaag 2 vallen gezet en rondom in de huis bij hoeken/muren e.d gestrooit ik hoop dat dit zal gaan helpen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch geen gif gestrooid hè? Ik zou zeggen: probeer eerst die vallen. (een paar dagen geduld...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel, we hebben geen kleine kinderen thuis, alleen 2 vogels. Wat zou het uitmaken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet, maar als die ze het gif kunnen komen zou ik het risico niet nemen. Sowieso, probeer eerst maar of muisje in de val wil...

Antwoorden (10)

goed nadenken over hoe ie binnen is gekomen, en het beestje zsm uit huiselijke sferen verwijderen. ook de manier van binnenkomst proberen te blokkeren, ze volgen immers elkaars sporen (dus ook naar binnen...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik morgen rattengif ga strooien in t huis, zou dat voldoende zijn? Want kan er nu helemaal niks aan doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een veldmuisje kan door zulke kleine gaatjes en kiertjes dat het onmogelijk is om die af te sluiten als je het al kan vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gif 'strooien' is niet handig. vraag tips aan de verkoper van het goedje. (muizen lopen altijd langs muren e.d. dus als je het midden in je huis zou strooien heeft het weinig/geen effect)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan beter vallen gebruiken, is ook sneller voor het beestje, bij muren en hoeken waar je het beestje in de buurt hebt gezien is het het beste. het kan overigens zijn dat het beestje ondertussen weg is, door veranderingen in de omgeving vluchten ze vaak en dan zitten ze ineens bij mensen binnen, en het heeft gister flink geregend.. wat je ook doet doe het wel snel, als je er 2 hebben die toegang tot voedsel hebben, heb je er zo 200.
ze komen meestal niet door ramen en deuren binnen hoor. hele kleine kiertjes en gaatjes zijn voldoende voor een muis om zichzelf uit te nodigen.

alles schoonhouden en geen etenswaren laten staan zodat er wat te halen is. ook om het huis zorgen dat het voor een muis niet boeiend is.

er zijn ook diervriendelijke muizenvallen te koop. gif kan ook maar weet niet of je huisdieren of kinderen hebt. (straks ligt de muis dood achter de kraan, weet niet of je deze gedachte aantrekkelijk vindt?)

goed kijken waar de muis door naar binnen komt. je kan het proberen met pindakaas in een grote pot die aan de bovenkant smaller is, of een grote vaas met bolle buik.

een stevig touw eromheen en vastzetten met (stukjes duct) tape. ieniemienie kan er dan wel in klimmen, maar kan er niet meer uit.
(wel een heel eind van je huis vandaan vrijlaten als je geen enge neigingen hebt met de muis)

succes!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
ja, diervriendelijk, +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker! Wel minimaal 500 meter van huis om precies te zijn.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha zo had ik ook een HEEL mooi muisje in huis. (grote bosmuis) hij keek me zo lief aan toen ie onder de kast zat, en vond de kleurtjes helemaal geweldig met dat witte buikje. om zeep helpen is echt niet in me opgekomen. dus hup naar de dierenwinkel voor een diervriendelijke val. maar het muisjes was erg slim. heb toen water neergezet want wou niet dat ie de stierf van de dorst (haha, eten deed ie gewoon uit de val) na de val aangepast te hebben en het muisje gevangen te hebben, zijn we gezellig naar het bos gereden waar ik het muisje heb neergezet. (het was immers een bosmuis toch..) op de boerderij waar ik woonde ontkwam ik er niet aan. bij het werken in de tuin zelfs een nest opgegraven die ik met de hand heb groot gebracht. de muisjes waren totaal niet schuw en hadden het heel fijn in het kippenhok waar ik ze neer heb gezet toen ze zich prima zelf konden bedruipen.
bij het kippen voeren staken ze gewoon hun koppies naar buiten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, het zijn schattige diertjes! Wie is er niet opgegroeid met sprookjes over muizen? Ik had er een keer ééntje in mijn val (met klapdeurtje) Die zat met zijn handje tegen de zijkant en keek me aan met zo'n blik van 'wat doe je nou? Ik doe toch niks? Laat me eruit!' Ik had hem bijna gehouden...
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb muizen in mijn schuur, en voer ze boterhammen met pindakaas :)
Plank over de gootsteen en wachten op hulp of de kraan opendraaien en zelf de achtervolging inzetten, dan zie je meteen waar hij verdwijnt.
(Dit antwoord zal wel weer verwijderd worden omdat je er 'niets aan hebt').
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een muis komt op eten af, een kruimel is vaak al genoeg. Zorg dat er GEEN eten voor hem is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Leen" een kat bij iemand, misschien schrikt de muis daar wel van en gaat hij er vandoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd is ook een goede oplossing als je ergens een kat kan lenen
ik heb zopas er zelf ook last van gehad een muis in huis en het snelste is toch zo klap val is niet de vriendelijkste manier maar werkt wel blokje kaas met wat pindakaas en je heb hem zo bij mij werkt het goed en het dier hoeft geen pijn te lijden hij is op slag dood want door al dat gif als je daar eventueel mee zou gaan beginnen lijden ze toch een aantal dagen voor ze dood gaan en ja het is bruut deze manier de klapval maar wat ik al zei het werkt wel succes met vangen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop een muizenval of gif , uiteraard kan je ook een kat kopen dan zal er geen muis meer te bekennen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je hem vandaag nog wilt vangen en je hebt geen kat of val doe dan het volgende:

Neem dan een emmer. Leg er een stukje kaas in. Zet een plankje of zoiets (bv stuk karton) tegen de emmer aan. Hij klimt naar boven en valt in de emmer maar kan er niet meer uit. Laat hem buiten vrij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor de diervriendelijke oplossing.
Controleer of de plint onder de keukenkastjes gedemonteerd kan worden. Als dit kan dan zou ik aanraden om te kijken of er een ruim doorvoergat rond de afvoerleiding of kabels in de vloer zit. Heel vaak komen muizen van onder uit de kruipruimte of in geval van een appartement van beneden. Probeer het gat met een Brillo spons te dichten of een pannenspons. Als muis van buiten komt door openstaande deur zou ik plaatsen van een hordeur aanraden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie!
+
op heel veel plekken muizenvalletjes zetten met een kaasblokje met pindakaas eraan, dan ben je er wel van af