Lift 6 weken buiten werking in flatgebouw met 12 verdiepingen.Mag dit?

Vrienden van mij wonen in een flatgebouw op de 9de verdieping,het hele gebouw bevat 12 verdiepingen.Er wonen veel ouderen in deze flat en mijn vriendin moeten binnen nu en 2 weken verhuizen omdat hij flat verkocht is.Nu is de lift afgelopen zaterdag kapot gegaan,en gaat het minimaal 6 weken duren voordat de lift het weer gaat doen.
Mijn vraag is mag dit zomaar?Zijn er geen regels ivm veiligheid,ontruiming,mag het zo lang duren.Verhuizen via het trappenhuis vanaf 9 hoog met je gehele inboedel lijkt me geen optie.Naar een andere lift lopen kan alleen als ze via de huiskamer van de buurvrouw gaan dus dat is geen optie.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
3K

Antwoorden (2)

Wat ik weet is bij mij in de flat is de lift geregeld kapot geweest..
Maar mocht blijkbaar niet langer kapot zijn dan ÉÉN WEEK!!..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de veiligheid en ontruiming maakt het niet uit, want bij ontruimingen mag de lift sowieso nooit gebruikt worden.

Je zou wel kunnen proberen, bijvoorbeeld bij een verhuizing, de eigenaar van de flat aansprakelijk te stellen voor de geleden schade (huren verhuislift). Dit zou dan op basis van 6:74 BW kunnen (wanprestatie), maar alleen als de lift een onderdeel uitmaakt van de huurovereenkomst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"servicekosten" op dit geval, de flat was verkocht, maar goed antwoord.