Natuurkunde en wiskunde B waarom bij architectuur?

Waarom heb je deze vakken eigenlijk nodig, ik bedoel welke factoren spelen er nog mer rol bij het tekenen van een gebouw? Materiaal, moet je oppervlakte kunnen berekene ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Het beste antwoord

Ik doe wiskunde B en bij wiskunde B leer je vooral hoe je de oppervlakte en inhoud van ruimtelijke figuren moet bereken. Je krijgt de gekste figuren waarvan je iets moet berekenen. Er worden heel weinig gegevens gegegeven en daarmee zoek je het maar uit. En dat gaat verder dan sos/cas/toa, dus als je voor wiskunde B kiest moet je echt hard werken.
Verder leer je bij wiskunde B de meest ingewikkelde formules, maar dat heeft niet zoveel te maken architectuur.

Bij natuurkunde leer je om krachten en energieen te berekenen. Als je een gebouw ontwerpt moet je weten hoeveel de grond kan verdragen en welke materialen er nodig zijn om die grote krachten te dragen. Dan moet je wel weten hoe groot die krachten zijn en waar ze allemaal terugkomen. Vergeet niet dat een gebouw bestand moet zijn tegen hitte (energie) en regen/wind (krachten). Er komt dus meer bij kijken dan het tekenen van een gebouw.

Alles moet bewust gebeuren, je kan geen ene lijn trekken zonder te weten welke krachten erop komen en hoe groot die lijn in werkelijkheid is.

Toegevoegd na 4 minuten:
Och och, ik maak altijd grammatica fouten op de telefoon.
''om'' moet weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet kunnen berekenen/snappen of de constructie die jij verzint wel kan bestaan, of het wel stabiel is enzo (dus dat je niet een hele tweede verdieping op 1 pilaar bouwt enzo)