Huur en uitkering?

Hallo
Ik heb een vraagje.. Me ma heeft uitkering
en nu heb ik daar een vraagje over
me moeder heeft uitkering en we wonenn in een huurhuis betekend dit dat de huur/gas/water bedrag enz automatisch van haar rekening afgaat? want we kregen net een acceptgiro binnen van onze woningbureau, dus ik snap t niet echt graag antwoord op mn vraag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

De huur en het gas/water wordt alleen automatisch van je rekening gehaald als je daar toestemming voor hebt gegeven. Heb je dat niet, dan ontvang je gewoon nog een acceptgiro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je moeder moet de huur betalen aan de verhuurder als ze een automatische incasso afgeeft wordt dat maandelijks automatisch afgeschreven. Voor het water en de elektriciteit krijgt ze een rekening van de energie en water leverancier ook dit kan met het afgeven van een automatische incasso afgeven automatisch worden geincasseerd anders krijg je een accept giro.

Toegevoegd na 15 minuten:
Dat ze een uitkering heeft doet er niet toe.
ronron1212
12 jaar geleden
Al dan niet een uitkering hebben, heeft geen invloed op de betaalwijze hoor. Zoals anderen al zeggen: je kunt zelf kiezen of je het automatisch af laat schrijven, of dat je het via acceptgiro doet. Al ken ik wel woningbouwverenigingen die automatische incasso verplicht stellen, om betaalachterstanden door vergeten rekeningen te voorkomen.

Maar een acceptgiro van de woonstichting hoeft niet altijd voor de huur te zijn. Het kunnen ook de servicekosten zijn, of een rekening voor andere diensten, zoals onderhoud dat niet binnen het normale onderhoud valt, of een afrekening van iets als een glasfonds, schoonmaakkosten, of iets anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betalingen gaan alleen automatisch van je rekening als je het bedrijf (dus de woningbouw, de energiemaatschappij, het waterbedrijf) een machtiging geeft dat geld te incasseren.
Als je contact opneemt met je woningbureau, kun je ze vragen of je ze kunt machtigen, zodat het voortaan automatisch gaat.
Zolang dat niet geregeld is, krijg je acceptgiro's (en vaak moet je daar wat extra voor betalen, omdat bedrijven liever hebben dat ze het geld automatisch krijgen).