Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor soort fles is goed voor hergebruik?

ik drink nu vaak water uit een oud plastic bronwater flesje. een kleine petflesje dus.

ik spoel het flesje vaak om maar het nieuwe water ofwel het flesje geven een bepaalde stank af.

is een petfles slecht om vaak her te gebruiken, zo ja wat is een goed alternatief?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
720
Ritsuka
11 jaar geleden
Flesje weggooien als het stinkt

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het nadeel van kunststof bronwaterflesjes is dat je ze moeilijk kunt schoonhouden en er daardoor allerlei bacteriën en schimmels in het flesje achter kunnen blijven. Dit is op de lange termijn nadelig. Verdere nadelen zijn, dat de flesjes bijdragen aan een grotere afvalberg, aangezien je ze om de zoveel tijd moet vervangen.

Je kunt dus beter een goede RVS-fles kopen. Volgens mij zijn ze bij de Action goedkoop te krijgen. Het voordeel van de RVS-flessen, is dat je er met de borstel in kunt en je daardoor de fles goed en gemakkelijk schoon kunt houden. Evengoed geldt natuurlijk dat de vaatwasser zo´n fles van binnen kan reinigen, dat kan bij een bronwaterflesje niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als het niet goed schoon te maken is dan kunnen er idd bacterien en schimmels in gaan groeien.

een bidon is wat steviger, en veel ervan kunnen in de vaatwasser of zijn te reinigen met speciale borstels (langwerpige afwasborstel)

laat de fles hoe dan ook goed drogen (bacterien groeien pas als er voldoende voedsel, warmte en vocht is)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de waterflesjes die iedereen "eindeloos" blijft vullen en hergebruiken, zijn daar niet voor bestemd.

Toegevoegd na 6 minuten:
op een gegeven moment laat aan de binnenkant een laagje "plastic" los, wat niet ongevaarlijk zou zijn.
een oplossing is in antwoorden hiervoor al gegeven met de aanschaf van een rvs fles bijvoorbeeld.

mijn oplossing is simpeler.
elke week/2 weken koop ik een nieuwe literfles van spa blauw. zodra deze leeg is, gebruik ik hem maximaal 2 weken, dan wordt de fles vervangen door een nieuwe.
de oude wordt voor statiegeld weer ingeruild, simpel.
je hebt altijd een fles die schoon is, even omspoelen, klaar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding