Wat anders dan urine tast de voegen uit een gebouw en stoeptegels aan?

Er is een keer een spoor gevonden op een muur van een gebouw waarbij het leek dat het van urine was. Daarna is er zeker 1,5 liter schoon water overheen gegoten om eventuele stankoverlast tegen te gaan. Nu is na een aantal weken een diepe gleuf ontstaan daar waar de urine is afgevloeid. Verder zijn op andere delen van het gebouw gele sporen gevonden.
(Terwijl ik dit aan het typen ben... bedenk ik dat er 's nachts ook een paar keer hangjongeren gezeten hebben.) Het is dus mogelijk dat het urine is van meerdere keren.

Maar voor een aantal mensen is het toch een vraag. Zijn er misschien nog andere stoffen die de voegen van een gebouw dat minder oud is kunnen aantasten. Het is namelijk mogelijk dat deze jongeren ook andere stoffen tegen de muur aan hebben gegoten. Of dat de urine van de ene persoon die gezien is bij het urinespoor een andere stof tegen de muur aan heeft gegoten. Een drankje of een hoge concentratie van een middel ter bestrijding van mieren of schoonmaakmiddelen. Er zijn namelijk meerdere mogelijkheden, maar niet alles is bekend. Bepaalde schoonmaakmiddelen bevatten namelijk een waarschuwing dat een aantal stoffen niet vermengd mogen worden.
Dus een eventuele aanvulling en informatie is welkom om een juiste oplossing voor de reparatie te kiezen. De gleuf wordt namelijk steeds dieper. Ook elders zijn enkele witte sporen gevonden.
(Het niet bedoeld als discussievraag, maar echt op informatie gericht. Voor de mensen die er verstand van hebben.)

Toegevoegd na 2 dagen:
Er staat een deel

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Dikke bleek.