Wat is dit voor larve/beest?

Deze heb ik gevonden in de keuken, onder de vuilnisbak en onder het gasfornuis. Ik had ze allemaal weggehaald, maar na 1 dag zaten er weer enige tientallen. Ze zijn ongeveer 6 a 7 mm lang en kronkelen een beetje, zeker als je er fel licht op schijnt. Hij beweegt een beetje als een rups, met de puntige kant als voorkant

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Lijkt mij een of andere vliegenmade te zijn.
De plaats waar je ze vindt duidt daar ook al op.
Welke soort kan ik zo op het eerste zicht niet zeggen daarvoor is de foto niet duidelijk genoeg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is zeker geen made van een vlieg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je daar zo zeker van? Heeft nochtans alle kenmerken van een vliegenmade, puntige voorkant en afgeplat achtereind en geen pootjes.

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me de larve van de zwart-bruine spekkever.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zou kunnen als het beestje pootjes heeft.
Ik denk dat dit de larve is van een mug
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan zeker niet aangezien muggenlarven in het water leven.