Moet mijn partner toestemming geven voor de verkoop van de tweede woning?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (1)

Als je beiden eigenaar van de tweede woning bent, zal hij ook zijn toestemming voor het verkopen van de woning moeten geven. Dat kan dan niet alleen een mondelinge toestemming zijn. Er zal iets op papier moeten komen met handtekening. Kan zijn dat een en ander zelfs bij de notaris moet gebeuren
Ivana
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana, bedankt voor je reactie. Is het niet zo dat een van de twee mensen in de woning moet wonen voordat er toestemming gegeven moet worden? Ik dacht namelijk dat het toestemmingsvereiste enkel betrekking had op de verkoop van de eigen woning (1e woning).
Ivana
10 jaar geleden
Het mag toch duidelijk zijn, dat wanneer iemand mede-eigenaar is van een woning, je die woning niet zomaar kunt verkopen zonder zijn medeweten. Omdat van onroerend goed staat genoteerd wie de eigenaar is, kan dat alleen verkocht worden met toestemming van die eigenaar. In dit geval: twee eigenaars, twee maal toestemming, of je er nou in woont of niet. Het is een bezit en dat kan je niet zomaar onteigenen.
ronron1212
10 jaar geleden
++
ItisILeClerc
10 jaar geleden
er wordt niet vermeld wie de eigenaar is van de woning, dus dan is het moeilijk antwoord geven
Ivana
10 jaar geleden
Ik schrijf toch: als je beiden eigenaar bent....Duidelijk genoeg zou ik zo zeggen. Zo niet, dan gelden er andere regels, maar daar geef ik ook geen antwoord op.
Poet
10 jaar geleden
Je bent beiden eigenaar als je het 2e huis samen hebt gekocht of als je getrouwd of geregistreerd partner in gemeenschap van goederen bent. Of als je een samenlevingscontract hebt waarin het vermogen / 2e huis als gezamenlijk bezit wordt gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus +