Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik Noordzee krab vangen (die gewoon langs de waterkant lopen) aan t'IJ met mn vispas?

met mn schepnetje kan ik ze er zo uit tikken! maar ik lees er niets over in het boekje lijst viswateren...?
en ik wil er graag eentje eten (ff proberen, lijkt me erg lekker, het is een noordzee krab van ongeveer 15cm ofzo, andere krab soorten zijn kleiner in Nederland, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wonen
6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het regelemt voor de binnenvisserij zegt in artikel 2 lid 2: Het gebruik van een schepnet is slechts toegestaan om gevangen vis op te scheppen, over te zetten of te vervoeren.

De vissen en schaal- en schelpdieren die op grond van (artikel 1, lid 2) van de Visserijwet 1963 in combinatie met art. 2 van de "Uitvoeringsregeling visserij" door de minister zijn aangewezen als "vis" in de zin van de Visserijwet 1963, zijn opgesomd in bijlage 1 van de "Uitvoeringsregeling visserij". In deze bijlage worden ook de zeekreeft en de meeste in het binnenwater levende kreeften en de Chinese wolhandkrab aangemerkt als “vis” in de zin van de Visserijwet 1963. Hiermee is duidelijk dat deze soorten niet onder de bescherming van de Flora- en faunawet vallen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding