Zwart trekt de aandacht en de slaapkamer lijkt kleiner. Je kunt er zwaarmoedig van worden en zelfs nachtmerries van krijgen. Wit kan inspiratieloos, maar ook rustgevend zijn. Het is een perfecte kleur in warmere gebieden omdat gereflecteerd licht een koudere temperatuur creëert.

Rood is een wat agressieve prikkelende kleur. Als je slaapproblemen hebt kun je deze kleur maar beter niet gebruiken, maar het werkt weer kalmerend op de chinezen. Verwerk de kleur rood eventueel in accessoires zoals in kussens of sprei, welke je kunt wegleggen.

Het zelfvertrouwen van mannen stijgt wel in de slaapkamer bij de kleur rood.
Aardetinten in de slaapkamer geven een warm en gezellig gevoel, bruintinten doen denken aan geborgenheid en familie. Oranje kleuren zorgen voor een geluksgevoel, maar associëren ook met eten en wie weet ga je ’s nachts wel op zoek naar een snack?
Geel heeft een kort positief effect en kan op lange termijn irriteren.

De kleuren groen en blauw zijn verbonden aan de natuur en de zee. Het roept tevredenheid en sereniteit op, kalmeert en heeft een geweldige invloed op de nachtrust.

Blauw onderdrukt de eetlust als je in bed ligt.
Paars is een mooie en gedistingeerde kleur voor de slaapkamer.

Gelukkiger voelen mannen zich bij de kleur blauw en groen. De kleuren blauw, paars en oranje maken de vrouwen happy & meer zelfverzekerd.

Slechte slapers kunnen het beste een rustige, donkere, comfortabele en koele slaapkamer creëren voor zich zelf. Verduisteringsgordijnen, rustige kleuren, verse lucht/ventilator en alle items als oordoppen, een goede matras & kussen kunnen hierbij helpen.

Pastel, water en metaal kleuren maken de slaapkamer meer relaxing en rustgevend. Plaats een aantal echte planten (haast) in het midden van de slaapkamer, geen gedroogde of kunstplanten, voor de Feng Shui harmonie & energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Oranjerood.
14 jaar geleden
Zwart, lekker donker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kleuren groen en blauw zijn verbonden aan de natuur en de zee. Het roept tevredenheid en sereniteit op, kalmeert en heeft een geweldige invloed op de nachtrust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een lekker rustige kleur, want je moet er wel slapen en tot rust kunnen komen. Ik zou zelf wit of creme of zo doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maakt niet uit,als je slaapt heb je toch je ogen dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb de muren van m'n slaapkamer warmgeel geverfd, en ook de luxaflex is geel.
zeker in de zomer, als het zonnetje naar binnen piept, is het heerlijk wakker worden bij die kleur.
Rieneke1
14 jaar geleden
Natuurlijk de kleur die je zelf het mooist vind.

Maar wil je een rustgevende kleur zodat je goed kunt slapen, kies dan voor lichtblauw of lichtgroen. Niet wit, dat is te fel.