Hoe komt het dat vannacht mijn 4 rookmelders tegelijkertijd op tilt sloegen terwijl er geen rook of hitte aanwezig was?

Eentje gaf we sinds een dag van tevoren een piep

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
8.2K

Antwoorden (9)

Ook rookmelders willen gewoon aandacht op z'n tijd. Dan kunnen ze heel dwingend zijn. ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
wat een onzin! -1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, minnen maar!
itsme
13 jaar geleden
Als je een onzin antwoord geeft, moet je kunnen accepteren dat daar op gemind wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het nadeel van GV is dat ook domme antwoorden punten oplevert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit gehoord van ironie zeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, lach maar. Leuk voor je toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje humor af en toe moet kunnen hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach Hippo, het is niet aan iedereen besteed. ;-)
Alle vier gelijk de batterij leeg? Mogelijk vorige keer gelijktijdig alle batterijen gewisseld, dan kan het zijn dat zijn dat ze ook gelijktijtig leeg zijn.
Wel toevallig.......
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een optie, maar kunnen bijna lege batterijen zo'n herrie voortbrengen?
De batterijen van allemaal even oud, de ene melder, gaf dat wel aan, de anderen niet
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze loeiede als een tierelier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry: loeiden
Ha, die Nonstopjudith;

Ik vermoed dat je een heel klein dipje in je stroomvoorziening hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn de vier onderling verbonden; als er een af gaat gaan ze even later alle vier.
Van de ene die al piepjes gaf is de batterij leeg en dan gaan ze op een gegeven moment allemaal piepen.
Meestal is het het beste om bij allemaal de batterij te vervangen omdat anders over een tijdje het zelfde gaat gebeuren omdat bij een andere rookmelder de batterij leeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rookmelders slaan niet op tilt. Die kunnen een storing melden (batterij bijna leeg, dat zijn korte piepjes om de zoveel minuten) of alarm (en dan geven ze een luid alarm af).
Ik ga er van uit dat je hier bedoelt dat ze alarm gaven.

Rookmelders reageren niet op hitte, tenzij het hittemelders zijn.
Rookmelders reageren op stof, rook, maar ook op bepaalde gassen zoals freon of zo. Het kan zijn dat er stof in de lucht hing, alhoewel dat meestal niet gebeurt in de nacht maar wel als je aan het boren bent.
Of er is een lekkage in een koelsysteem of een airco, waardoor de rookmelders afgaan.
Maar als er vier rookmelders onafhankelijk van elkaar alarm geven, dan is er iets aan de hand.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was alarm in quarto
Het is ondertussen 24 uur geleden en ik leef nog en voel me gezond
Alles werkt namelijk perfect
Afhankelijk van het type rookgasmelder kan gevoeligheid voor de luchtvochtigheidsgraad een rol spelen. Als ze al een poosje dienst doen en enigszins vervuild zijn door tabaksrook of kookrook dan slaan ze eerder alarm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn het ook CO melders (koolstofmonoxide)
Zo ja: goed in de gaten houden, want CO is onzichtbaar en geurloos maar wel dodelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze alle 4 tegelijk hebt aangeschaft kan het zijn dat van alle 4 de batterij tegelijkertijd leeg was. Dan geven ze een signaaltje.