slapen vogels en insecten?

zo ja, hoe bewaren ze hun evenwicht? en insecten, waar slapen die dan als ze al slapen? Heb hier nog nooit iets over gehoord!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
2.3K

Het beste antwoord

vogeltjes zakken door hun pootjes tijdens het slapen ze slapen veelal in bomen en onder dakgoten
niet alle insecten slapen s'nachts er zijn insecten die s'nacht op jacht gaan om te eten en gegeten te worden
en als ze slapen is het tegen gevels aan of onder bladeren van planten of onder tuinmeubels eigenlijk alles wat ze op dat moment tegenkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja; Die slapen. Vogels en insecten zijn hele andere dieren als mensen. Vogels hebben bv hun voeten dicht, tenzij ze de spieren aanspannen. Zo houden ze zich altijd vast, tenzij ze los willen laten.
Insecten hebben en andere voetjes EN slapen ze deels op de grond, deels verstopt in richels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.aviflevoland.nl/slaap.html
Voor meer info bovenstaande link

Vogels slapen, insecten moet ik nog even opzoeken...

Toegevoegd na 1 minuut:
Insecten slapen ook
Voor meer info...
http://www.wegwijslezer.nl/php/question.php?QuestionID=1235
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja vogels en insecten slapen ook, in nestjes, bomen, struikjes.
En insecten slapenin kuiltjes, bij blaadjes enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eenden (toch ook vogels) slapen half. Eerst slaapt de ene hersenhelft en waakt de andere (kijken of er geen vijanden aanvallen), en daarna wisselt dat om. De niet-slapende kant is naar de oever gericht.

Hangt er ook allemaal van af wat je met slapen bedoelt:
- fase van rust waarbij specifieke biochemische processen lopen : zal ook wel insecten bestaan.
- fase waarbij het mentale opgeruimd wordt : hiervoor is een redelijk ontwikkelde psyche nodig. Dit zal wel zo zijn bij vogels maar niet bij insecten denk ik.