Hoe warm is het in januari in Egypte (marsa alam)?

Ik wil met mijn beste vriendin er week bijtanken in een resort in Egypte. We kwamen uit bij Egypte omdat dit land zelfs in de winter aangenaam zou zijn. We Willen naar een zo want mogelijke plaats en kwamen daarom uit bij marsa alam. Is het er zo aangenaam dat je er in de winter kunt zonnen? Wij willen zon, zee, strand en snorkelen. Hoe is dit land qua veiligheid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
15.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag persoonlijke ervaringen!!
ItisILeClerc
9 jaar geleden
Egypte is *alleen* in de winter aangenaam

Het beste antwoord

Hoi,

Prima keuze! De gemiddelde temperatuur is 25 graden, en de watertemperatuur is ongeveer 23 graden. Heerlijk om te zonnen en ongeveer een halfuur achter elkaar te snorkelen.
Wat wel handig is om een hotel uit te zoeken, dat in een baai ligt, dit i.v.m. de wind en de kans dat je een rode vlag krijgt voor het snorkelen(dan mag je dus niet daar snorkelen). Als het hotel aan een baai ligt heb je zelden een rode vlag.
Egypte is al lange tijd gewoon veilig en op dit moment stijgt het toerisme gelukkig weer! Houd er wel rekening mee dat Marsa Alam niet echt een centrum heeft waar je kan winkelen e.d. in de avond. Het is vroeg donker (16.00) en dan is er weinig te beleven buiten het resort. Dan kan je beter kiezen voor Hurghada of Sharm el Sheikh. Op hurghada.startpagina.nl/forum, kan je meer informatie vinden. Op het moment is er een topic over Marsa Alam.

Ik wens je alvast een fijne vakantie (tikje jaloers).
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus zon zee strand: zonnen en snorkelen kan in januari?
jodyenboyke
9 jaar geleden
Ja hoor, het is heerlijk, als er eens wat wind staat, is het nog zalig achter een windscherm. Snorkelen kan je ongeveer een half uurtje volhouden of je moet een wetsuite hebben. Zoek een fijn hotel uit en ga genieten. Kijk even op Zoover naar hotels in Marsa Alam en lees de beoordelingen en vraag en antwoord even goed door.

Andere antwoorden (1)

Winterzonbestemming Egypte

Met temperaturen overdag die vrijwel gegarandeerd tussen de 21 en 30 graden liggen, vrijwel geen neerslag en heel veel zonneschijn is Egypte een uitstekende winterzonbestemming. Sterker nog, in bijvoorbeeld november en maart is het een stuk aangenamer dan in de zeer hete zomermaanden.
De noordkust (langs de Middellandse Zee) vormt een uitzondering. Daar is het in de wintermaanden koeler, grijzer en natter dan in de rest van Egypte. Nog steeds niet onaangenaam, maar 18-19 graden kan zeker met een wat frissere wind te weinig zijn om aan het zwembad of strand te liggen.
Egypte bezoeken doe je voornamelijk voor een drietal redenen, waarvoor het winterseizoen zeer geschikt is:
- cultuur: het land heeft ontelbare historische schatten verspreid over het land. Juist de winterperiode is uitstekend voor een bezoek aan de vele piramides, musea, opgraafplaatsen en andere bezienswaardigheden omdat het dan niet te warm is. Zeker Luxor en Aswan zijn in de zomermaanden veel te heet om te bezoeken.
- strandvakantie: wie zich in de watten wil laten leggen in één van de vele luxe hotels langs de kust kan dat uitstekend in deze periode. In de maanden december, januari, februari en in mindere mate maart kan het op sommige dagen wat frisser aanvoelen.
- duiken en andere watersporten: tijdens het winterseizoen kun je in de Rode Zee onverminderd goed duiken of andere watersporten beoefenen

Toegevoegd na 7 minuten:
De onderstaande cijfers zijn op basis van geregistreerde langjarige weergegevens en gelden voor de plaats Marsa Alam:

gemiddelde maximum
temperatuur (°C)

gemiddelde
minimum
temperatuur (°C) gemiddeld aantal uren zon
per dag gemiddeld aantal dagen neerslag
per maand gemiddeld aantal
mm neerslag
per maand gemiddelde
zee
temperatuur (°C)
januari 23 13 9 0 23
februari 24 14 10 0 22
maart 27 16 10 0 22
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de info